به مناسبت هفتم ماه صفر؛

معرفی مجموعه کتاب های با موضوع سلمان فارسی

 

به مناسبت هفتم ماه صفر و همزمان با سالروز حفر خندق که با عنوان روز حضرت سلمان نامگذاری و در تقویم ملی کشورمان ثبت شده است، مجموعه ای از آثار با موضوع سلمان فارسی جهت استفاده علاقه مندان در این ویدئو معرفی می شوند.

 

سلمان فارسی ایرانی، از جلیل‌القدرترین صحابی پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) و از شیعیان خاص و یاران امام علی (علیه‌السّلام) می‌باشد که به بالاترین درجه‌های ایمان و کمال رسید و این شایستگی را یافت که پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) درباره او بگوید: «سلمان از ما اهل بیت است .»

سلمان در زمان خلیفه دوم حاکم مدائن شد؛ سیره حکومتداری وی برگرفته از سیره پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) بود که مورد بازخواست خلیفه قرار گرفت. سلمان سرانجام در سال 34 یا 36 ه. ق، در آخر خلافت عثمان، در سن بین دویست پنجاه سال تا سیصد پنجاه سال در مدائن مریض شد و دارفانی را وداع گفت و توسط امیرالمومنین در مدائن به خاک سپرده شد.

ماندگاری نام سلمان در تاریخ، حضور او در جنگ خندق و پیشنهاد تاریخی اش مبنی بر اینکه به رسم ایرانیان در موقع جنگ، بر اطراف شهر خندقی حفر شود، می باشد که باتدابير و مدیریت پيامبر اسلام(ص) مسلمانان در این جنگ پیروزگردیدند. سلمان اولین کسی بود که قرآن را به فارسی ترجمه کرد و برای پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نیز کار مترجمی زبان فارسی به عربی و بالعکس را انجام می‌داد.

شناسه خبری: 3305
تاریخ انتشار: 1402/6/216:01
هشتگ ها: #معرفی کتاب, #سلمان فارسی, #کاخ نیاوران

آخرین مطالب